Keynote: Jos Ahlers

Generatie Z: Verlangen naar verandering

Generatie Z: Verlangen naar verandering

Generatie Z (1995 - 2012) groeit nu op. Veel Z-ers zitten nog op school, maar de eersten zijn al aan het werk. Jos Ahlers bespreekt deze onstuitbare netwerkgeneratie. Op basis van uitgebreid onderzoek waagt hij zich aan voorspellingen over het gedrag van deze jonge digitale generatie. Een generatie voor wie sociale media geen ontdekking zijn, maar noodzaak. Wie zijn ze? Wat verwachten ze van de wereld? Hoe kijken ze naar bedrijven, verenigingen, vakbonden, politieke partijen, overheid en scholen? Wat hebben ze nodig om autonome volwassenen te worden? Hoe gaan ze om met autoriteit en hiërarchie? Hoe verhouden ze zich tot vorige generaties? Tegen welke barrières lopen ze op en wat kunnen we van ze leren?

In een entertainende en interactieve presentatie neemt Jos Ahlers u mee door de wereld van Generatie Z. Dit verhaal is een verhelderend startpunt voor iedereen die verbinding wil maken en houden met Generatie Z.

Jos Ahlers

(1963) begon zijn carrière aan de Universiteit van Amsterdam. Na zijn promotie tot doctor in de Psychologie maakte hij de overstap naar het bedrijfsleven. Als strateeg adviseerde hij talloze bedrijven en instellingen op het gebied van positionering en communicatie. Daarnaast gaf hij gastcolleges aan o.a. de UvA, VU, Nyenrode en de HvA. Zijn presentaties zijn gebaseerd op zijn interesse in sociaal gedrag, maatschappelijke ontwikkelingen en de snelle technologische vooruitgang. In tegenstelling tot veel van zijn generatiegenoten, heeft hij een optimistisch beeld van de toekomst en vertrouwt hij erop dat de jongeren van vandaag een positieve bijdrage gaan leveren. Samen met René Boender schreef hij drie boeken, waarvan ‘Gen Z; Verlangen naar verandering’ (2019) de meest recente is.

 


Terug naar het overzicht