Adrianne van Doorn

Sessie: Het Ontwikkelen van de 21e eeuw

Het Ontwikkelen van de 21e  eeuw

Hoe visueel reflecteren helpt om doelgericht te ontwikkelen.

Vind je het leuk om op een onderzoekende manier kennis te maken met het leren en ontwikkelen van de toekomst?

  • Wil je ervaren hoe het is om het meta-leerproces te kunnen zien en dit te gebruiken in het handelen?
  • Ben je nieuwsgierig wat er gebeurt als de vraag letterlijk en figuurlijk centraal in het midden op tafel ligt en zo doelgericht reflecteren wordt benadrukt?

Leren, werken en ontwikkelen in de toekomst gaat iets nieuws van ons als begeleiders vragen. In deze experimenteerruimte gaan we kijken naar de veranderingen die we kunnen zien aankomen, de rol als begeleider en op welke manier we kunnen uitnodigen om reflectie en ontwikkeling inzichtelijk te maken. We maken gebruik van de methode Ontwikkelingskunde en laten je ervaren wat er gebeurt als een visueel model letterlijk en figuurlijk in het midden ligt. Dit belooft een interactieve sessie te worden. Welkom in het laboratorium van de toekomst!

Adrianne van Doorn

werkt Ontwikkelingskundig vanuit haar achtergrond als LVSC-Supervisor, Opleider en Dramatherapeut in haar bedrijf Social@visors. Als pionier stelde ze een leergang samen voor PAO-Psychologie waarin het leren en ontwikkelen van mensen en organisaties in de toekomst centraal staat.  De methode Ontwikkelingskunde gaf ze vorm door een bordspel te ontwikkelen waarbij het van en met elkaar leren gestalte krijgt. Ze doceert en traint begeleiders van leren in hun professionele ontwikkeling als het gaat over thema’s zoals eigenaarschap, werkondernemerschap, innovatie en visuele werkprocessen. Hierdoor is haar werk altijd een mix van theorie, praktijk, ervaren en voelen. Om in de workshop toe te komen aan experimenteren met elkaar, neemt ze collega’s mee die ervaren zijn in het Ontwikkelingskundig leren.


Terug naar het overzicht